Shakespeares Town

05:08 Senna 4 Comments



Stratford-upon-avon, maar beter hadden ze het 'Shakespeares town' genoemd. Alles heet hier 'Shakespeares ...' (het theater, de kathedraal, bar, huis, straat ect). Het is dan ook zijn geboorteplaats en er komen veel toeristen naartoe vanwege Shakespeare. Heel veel toeristen. Zo ook wij, met de internationals van de Uni brachten we een bezoekje. 

Ik ben zelf geen fan van Shakespeare. Op de middelbare school moesten we eens een van zijn stukken analyseren. Tijdens het mondeling was ik zelfs de namen van de hoofdpersonen vergeten. Misschien vanwege de stress van het Engels praten. Ja, ik was heel slecht in Engels. Drie jaar geleden had ik gelachen om het idee dat IK in Engeland zou gaan studeren. haha. Uiteindelijk is het goed gekomen door series te kijken en boeken te lezen. And here I am!
Ondanks mijn niet zo'n geweldige herinnering aan Shakespeare, was het toch heel leuk om de stad te bezoeken.


Toen we aankwamen was er een optreden voor het huis van ... Shakespeare! Ondanks de (waarschijnlijk) traditionele kostuums en dans waren we er snel op uit gekeken (mede doordat dezelfde passen telkens herhaalt werden).



Ze hebben er ook een Teddy Bear shop! 


Ik houd van rivieren, vaak is het een van de mooiste plekjes van een stad. Vind ik dan. Stratford-Upon-Avon heeft een hele mooie rivier, genaamd Avon. Hier hebben we een stuk langs de rivier gelopen, en zijn we uiteindelijk overgestoken met een traditioneel pontje die met de hand werd aangedreven!








We beklommen een toren van het theater en kregen dit prachtige uitzicht! Beklommen klinkt trouwens heel fanatiek, maar stiekem gingen we gewoon met een lift naar boven.




Dan nog even de tuin en het huis van Shakespeare. En ja ik moest even wachten om een foto te kunnen maken zonder toeristen erop, die op hun beurt weer foto's maakten. (Wij stonden achter het hek omdat we studenten zijn en geen geld over hebben om het van dichterbij te bekijken.)


Ik maak trouwens veel citytrips sinds ik in Engeland ben. Deze foto's zijn alweer van twee weken geleden. Vorige week ging ik nog naar Birmingham, dus daarvan binnenkort ook foto's. Nu moet ik maar weer even aan het werk, want ik ben hier immers om te studeren.

Bedankt voor de reacties op mijn vorige blog!
Groetjes Senna

P.S. Ik weet niet waarom, maar mijn blog heeft besloten om staande foto's in hele slechte kwaliteit weer te geven. Even klikken op de foto om deze in goede resolutie te zien. Hoop dit snel opgelost te hebben.

4 opmerkingen:

  1. jammer van die herinneringen aan Shakespeare, maar toch nog wel een beetje bijzonder om in zijn stad rond te lopen lijkt me (wat een bizar lange zin, haha). ben benieuwd naar de Birmingham foto's! succes met het studeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Het was wel heel bijzonder om te zien hoe alles rondom Shakespeare is ontstaan

      Verwijderen
  2. Hoi Senna.

    Leuk om zo een beetje mee te kunnen kijken van wat jij daar zoal ziet.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om de stad van Shakespeare te zien, leuk vastgelegd ook.
    De eerste foto's doen mij denken aan het Dickens festijn in Deventer.
    De prachtige foto vanaf een hoog punt op de herfstkleuren spreek mij het meest aan. Het straatje met die schattige huisjes (doen wat denken aan vakwerkhuisjes) vind ik ook erg leuk
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen