Head in the Clouds

05:54 Senna 10 Comments


Deze foto is het resultaat van een opdracht voor het vak Kunst - Beeldende Vorming. Omdat het het afsluitende werk was hadden we de keuze uit meerdere opdrachten. De opdracht die ik koos was het maken van een schilderij bij een liedje. Na overleg met de docente mocht ik in plaats van schilderen ook fotograferen! Niet dat ik schilderen niet leuk vind, maar fotografie is toch wel mijn passie. Dus ik was erg blij dat ik dit kon gebruiken voor een schoolopdracht!

Het nummer dat ik koos voor deze opdracht is Am I wrong van Nico&Vinz:

Het was de bedoeling dat de foto uit meerdere elementen/foto's zou bestaan. Ik ben daarom foto's gaan maken van dingen die ik bij het nummer vond passen. Uit de songtekst haalde ik woorden als 'thinking out of the box', 'trying to reach the things that I can't see', 'on top of the world'.
Van de foto's die ik maakte heb ik een aantal met behulp van Photoshop tot één beeld gemaakt.

Ik ben echt heel benieuwd wat jullie vinden van het eindresultaat!

10 opmerkingen:

  1. Hoi Senna.

    Goed gedaan Senna.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwh gaaf gedaan zeg! ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een sterk beeld geworden, Senna, echt iets om heel lang naar te kijken. Je kan er ook van alles bij fantaseren - knap gedaan!!
    Heel indrukwekkend - hopelijk vindt je docent dat ook.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fraai gedaan, interessante plaat om naar te kijken.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel interessant om naar te kijken. Ik vind het een prachtig en spannend werkstuk.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Persoonlijk vind ik het bovenste deel heel mooi en goed geslaagd, Sernna. Alleen de donkere wolkenpartij eronder verknoeit het voor mij dan net weer. Dat is jammer, want het was zo mooi. Maar nogmaals: het is mijn visie. Ik ben benieuwd wat je docent vindt. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben het met Joke eens dat de donkere wolkenpartij een beetje afbreuk doet aan eht geheel. De rest is werkelijk heel erg mooi gedaan.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het mooi, knap gedaan, ook de wolken...het is een beetje een contrast met het serene beeld erboven, maar het kan wel denk ik. De foto heeft een soort tegenstelling, zoals ying/yang - donker licht. Zo is het bovendeel rust....en het onderste deel straalt onrust uit. Ik kan alleen de link met het liedje niet zo goed maken, maar ik ken het liedje verder ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk eens goed naar de wolken, deze heeft een dubbele laag. Zijn het wel wolken of suggereert het ook iets anders?. De tekst wat ze er mee wil zeggen helpt misschien: "trying to reach the things that I can't see', 'on top of the world'.

    BeantwoordenVerwijderen