Zoo Antwerpen

12:25 Senna 6 Comments


Tijdens het maken van het jaaroverzicht van 2016 ontdekte ik dat ik deze foto's nog helemaal niet gedeeld had. Deze dieren fotografeerde ik afgelopen zomer in de Zoo van Antwerpen. Een half jaartje later, maar hier dus alsnog: de foto's van de Antwerpse dierentuin. Opvallend vond ik dat haast geen dieren actief waren. Heel veel dieren sliepen of lagen gewoon een beetje. Misschien was het te warm om wat te doen?







 Hihi, de nijlpaarden lieten even zien hoe groot hun bek is en hoe lang hun tong!

De pelikaan had genoeg van duiven in zijn territorium en besloop ze om bijna de veren eraf te happen.






In de zoo is ook een groot aquarium. Ik vind de onderwaterwereld heel mooi en het liefst zou ik tussen al die visjes zwemmen, maar door het glas staren is ook vermakelijk. Foto's maken door het glas is wel moeilijker, maar met deze foto's was ik wel heel blij.






 Jammer genoeg stonden sommige dieren, zoals de giraffes, in een klein tijdelijke ruimte omdat ze een nieuw gebied kregen.

Wat is jou favoriete dierentuin?

Bedankt voor de reacties op mijn jaaroverzicht!
Liefs Senna




6 opmerkingen:

  1. Hoi Senna,
    Wat een leuke foto's!! Mooi hoe je al die verschillende dieren op de foto hebt gezet.
    Die nijlpaard met die open bek vind ik super en ook die zwemmende zeehond is erg grappig om te zien.
    Goed dat je deze reeks nog hebt laten zien, want je begrijpt dat ik dit wel erg leuk vind.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Senna.

    Leuk al die dieren zo in deze serie die je hebt gemaakt.
    Mooie foto's Senna.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die visjes zijn moeilijk om scherp te krijgen hé! Ik weet het nog van toen ik er ook heen ging, haha. Wel leuk dat je deze foto's terugvond, altijd mooi om terug te bekijken :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel en mooie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke serie waarbij je eerste foto meteen een prachtige binnenkomer is. De visjes vind ik ook prachtig gefotografeerd. Het nadeel dierentuinen (naast de gaas-hekken) zijn de standpunten, hoog boven de dieren, die het eigenlijk onmogelijk maken echt mooie foto's te maken.
    In mijn favoriete dierentuin, Blijdorp heb je ook van die loopbruggen langs oa de hyena's en giraffen, voor de laatste is dat wel weer okee, voor een leuk portretje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, wat veel mooie foto's heb je daar gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen