Vakantie foto's

03:42 Senna 2 Comments

Omdat ik binnenkort op vakantie ga ben ik helemaal in de vakantie stemming. En bij een vakantie stemming bedoel ik niet (alleen maar) zon, zee en strand. Maar natuur, rust en avonduur!
De foto's hieronder heb ik al een aantal jaar terug gemaakt (2010 dacht ik). Toen was ik ook al gek van fotograferen, en dan fotografeerde ik vooral natuur. Op vakantie was er ongelovelijk veel natuur en oogverblindend mooi! Van de velen foto's heb ik een aantal mooie voor jullie uitgezocht.

Zelf houd ik ervan om close-ups te maken. Dat zijn foto's waarbij je heel erg inzoemt. Het mooie vind ik ervan dat je (soms) meer details ziet dan met het blote oog, maar dan moeten ze wel heel scherp zijn. Helaas heb ik geen professionele camara, omdat die dingen heel erg duur zijn, maar met het fototoestel die wij mee hadden kon ik toch nog mooie plaatjes schieten.


Close-up prachtige druppels aan dennenstruik.
en een schattig dennenappeltje aan een dennenstruik.


Een pad =)


 Mooie gele bloemen. De linker stonden zowat overal in de bergen en waren best hoog!
Leuke paarse bloemen. Die rechter ziet er misschien pijnlijk uit met die 'stekeltjes', maar dat valt best mee.


 
Deze schattige visjes zwommen in de koude meren, en als je je voeten even liet afkoelen in het water gingen ze aan je tenen knabbelen. Dat voelt super grappig en je kunt het voor veel geld ook in Nederland doen bij massage.


Het water in de riviertjes was heerlijk koel. We vulden onze flesjes er vaak mee, smaaktje super lekker!


Een prachtje zonsondergang!

Omdat het niet alle dagen mooi weer was, kwamen er veel wandelaars met natte schoenen terug. En zetten ze ze gezellig bij elkaar te drogen in het gras of op de stenen!

Wat vinden jullie van de foto's? Krijg jij ook zo'n zin om er lekker op uit te trekken in de bergen? of houd je het er toch liever bij zon, zee strand?

Al deze foto's zijn zelf gemaakt en niet bewerkt!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Senna, bedankt voor je commentaren op mijn blog. Jouw foto's zijn goed hoor.
    Als ik je een tip mag geven: niet steeds het onderwerp centraal plaatsen. De foto met de natte schoenen is wat compositie betreft de betere. Google maar eens op "gulden snede" of "regel van derden" en dan zal je begrijpen waarom.
    Als je je verder wil verdiepen in de fotografie dan zijn er voldoende gratis fotografiecursussen te vinden op het internet.

    Groeten,
    Rudi

    * dagelijks minstens 1 nieuwe foto op http://kartix.blogspot.com *

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rudi,
      Bedankt voor de tip. Ik zal er eens goed naar kijken.

      Verwijderen