Wat zit er in mijn cameratas?

03:49 Senna 3 Comments



Zelf vind ik het altijd erg leuk om te zien waarmee andere fotografen fotograferen. Daarom laat ik in dit artikel zien wat er allemaal in mijn cameratas zit. 

De camera

Vier jaar geleden kocht ik mijn eerste camera en deze gebruik ik nog steeds met veel plezier: de Canon600d. Een super fijne spiegelreflex met live-view en een uitklapbaar schermpje. De prijs-kwaliteit was perfect voor mij (helemaal omdat de camera in de aanbieding was). 

De cameratas

Mijn camera neem ik mee in de Lowerpro Format 160. Hierin past mijn camera met één tot twee extra lenzen en daarnaast zijn er verschillende vakjes voor accessoires en steek ik mijn statief vaak in een zijvak. Wanneer ik een dag erop uit trek is het ideaal om ook lunch en portemonnee in mee te nemen. Met wandeltochten vind ik hem wel iets minder fijn, omdat ik dan liever een rugzak draag. 

Lenzen en accessoires

Mijn camera kwam met een 18-55mm kitlens die ik standaard op mijn camera heb zitten. Daarnaast neem ik vaak de 50mm lens van mijn ouders mee en heel af en toe leen ik de zoomlens. 
Wat ik ook altijd in mijn tas heb zitten zijn extra geheugenkaartjes, een reservebatterij en een lensdoekje. Af en toe gebruik ik mijn ouders close-up filter die op de 50mmlens past, op die manier maak ik een soort macrofoto's. Verder heb ik nog een afstandsbediening die heel handig is wanneer je zelfportretten maakt of met lange sluitertijd fotografeert. 


Statief

Het statief dat ik gebruik is een Velbon PHD-31Q wat echt een fantastisch statief is. Hij is heel klein en licht waardoor hij makkelijk mee te nemen is, maar kan wel tot op ooghoogte uitgeschoven worden (als je niet te groot bent) en door de verstelbare onderdelen ook helemaal laag op de grond staan. Het enige probleem wat ik met dit statief had was dat het plaatje (dat je onder je camera schroeft) niet vast wilde blijven zitten. Dit heb ik opgelost door er een stukje karton tussen te doen! 


Als je nog iets willen weten over mijn fotografiespulletjes laat het vooral weten

Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige artikel!
Groetjes Senna

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk om dit te zien! En ah, die statief lijkt me heel chill! De mijne is nog aardig groot en zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow dat is een hoop haha. Super leuk om te zien inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar waar je het mee vergelijkt, maar ik ben zeker blij met mijn verzameling! :)

      Verwijderen