Nieuwe Lay-out

01:09 Senna 4 Comments


Ik heb de lay-out van mijn blog omgegooid. Een rustigere uitstraling en een mintgroen kleurtje. 

Al een hele tijd wilde ik de lay-out veranderen. Ik zal vast niet de enige blogger zijn die nooit tevreden is over de lay-out. Achter de schermen ben ik al sinds het begin van mijn vakantie bezig met deze verandering. Ik heb veel nieuwe templates uitgeprobeerd (zo'n standaard lay-out die je kunt downloaden). Ik had uiteindelijk een hele fijne gevonden en deze gepersonaliseerd. Echter kwam ik erachter dat er geen lightbox/lichtbak bij zat (en deze zelf toevoegen lukte ook niet). En bij een fotoblog vind ik het wel heel belangrijk dat je de foto's op een goede manier kunt bekijken.

Uiteindelijk heb ik besloten om dezelfde template te houden als eerst. Deze ben ik in HTML gaan veranderen. Nu ben ik helemaal geen held met al die codes. Mijn aanpak was dan ook: getalletjes en letters veranderen en kijken wat er gebeurd. Op deze manier kwam ik er uiteindelijk achter waarmee ik wat kon veranderen. Het is mij zelfs gelukt om een header toe tevoegen (dat ding bovenaan de pagina). Daar ben ik wel een beetje trots op! (Hoewel het waarschijnlijk voornamelijk geluk en toeval was. Ik zou niet meer weten hoe ik het voor elkaar heb gekregen).

Dit is trouwens hoe de lay-out er eerst uit zag, er is niet eens zo heel veel veranderd.


Ik heb ook nog lang nagedacht over een nieuwe naam voor mijn blog. Gezien ik tegenwoordig, naast foto's, ook tekeningen, schilderingen of persoonlijke artikelen plaats. Echter vind ik een leuke naam verzinnen ontzettend lastig. Voor nu houd ik het dus bij Senna's Fotoblog. 

Het zou kunnen dat er nog wat dingetjes veranderen. En als je ergens een foutje ontdekt, zou ik het fijn vinden als je het laat weten!

Ik kwam er ook achter dat de pagina er op mobiel of tablet niet erg goed uit ziet. Daarom zou ik graag willen weten via welk apparaat (of apparaten) jullie mijn blog bezoeken. Je kunt in de balk hiernaast de pol invullen -->

Ik heb trouwens ook een nieuw emailadres: sennafotoblog@gmail.com. Je kunt hiernaar mailen voor al je vragen, opmerkingen of gewoon om even hoi te zeggen.

Wat vinden jullie van nieuwe lay-out?
Groetjes Senna

4 opmerkingen:

  1. Hoi Senna.

    Het ziet er heel erg leuk, jong en fris uit.
    Knap dat je dit zo allemaal aan het doen bent en uitprobeert en dan ook nog lukt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je eens iets nieuws probeert! Ik moet dat ook eens doen haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker, zo'n verandering. Ik ben er te lui voor ;-)
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen