Over de burg

09:23 Senna 6 Comments

Foto's gemaakt van het verkeer dat over de brug reed. Er kwamen veel verschillende voertuigen langs. De bouw van de Oude IJsselburg begon in 1862 en in 1865 reden de eerste voertuigen eroverheen. De brug is twee keer vernield, dit gebeurde in de tweede wereldoorlog, maar daarna weer in originele staat hersteld. (Bron: wikipedia)

De brug is geschikt voor auto's, fietsers, voetgangers en treinen en er is dus veel verkeer. De brug heeft een hefbrug die bij hoog water in combinatie met hoge boten (of heel hoog water of hele hoge boten) omhoog kan zodat de boten onder de burg door kunnen varen. Het verkeer moet dan wachten en dit is voor menig klasgenoot een mooi excuus bij het te laat in de les komen :)


 Ik heb geprobeerd om zowel de voertuigen, de brug als de mooie wolkenlucht goed op de foto te krijgen.


Naar mijn mening reden er niet genoeg treinen langs. Omdat ze best hard rijden is het ook lastig om ze goed op de foto te krijgen. In het uur dat ik in totaal bezig ben geweest maar een paar treinen voorbij zien komen.






Bedankt voor de reacties op mijn vorige berichten.
Groetjes Senna

6 opmerkingen:

  1. Dit is eens iets heel anders, Senna. Leuk. Je bent met je wolkenluchten goed geslaagd. Foto 4 is mijn favoriet. Die grijze oude VW met de donkere lucht. Heel mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en dank je wel voor een heerlijk foto impressie van mijn
    geboorte stad : Zutphen. Succes met je fotoblog.

    Groetjes ui Zweden,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie Senna, dat is toch niet gemakkeleijk met al dat verkeer.
    Ik ben er al vaak over gekomen en dus herkenbaar voor mij ;-)))
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch goed gelukt Senna met een hard rijdende trein! Leuk gedaan. Het bordje met 'Stress less' is ook geinig erboven met dat drukke verkeer! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke beelden! Mooie serie foto's!
    Tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen