Paardenbloem :)

08:41 Senna 7 Comments

Paardenbloemen zie je overal. In deze tijd van het jaar kleuren ze de weilanden eerst geel en daarna grijs. Maar wist je ook dat paardenbloemen zichzelf klonen? Ze hoeven niet bevrucht te worden en daardoor kunnen ze zich makkelijk vermenigvuldigen. De zaadjes hebben zitten aan een soort parapluutjes waardoor ze ver met de wind meegenomen kunnen worden. (bron: wikipedia)

De foto's zijn op groot formaat mooier. Klik op een van de foto's voor de grote formaten.

Een paardenbloem bij de IJssel geplukt en tegen verschillende achtergronden gehouden. Omdat ik niet kon kiezen welke ik het beste vond heb ik ze maar allemaal in een collage gezet ;)

Ik heb ook een paardenbloem die al in een zaadjesbol was veranderd mee naar huis genomen om thuis te fotograferen. 


 







 


Bedankt voor het kijken en de reacties op mijn vorige berichten! :)
Groetjes Senna

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige serie, Senna. Je collage vind ik heel goed. Leuk idee om dit zo met een paardenbloem te doen. De foto's 5 en 6: geweldig. Mooi scherp, goede achtergrond. En dan de laatste 3. Wat creatief bedacht en prachtig uitgevoerd. Compliment, hoor. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw mooie foto's Senna!
    groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Senna,

    Wat een grappig idee om die paardenbloem te laten reizen en wat heb je er een prachtige collage van gemaakt. Erg mooi gedaan.
    Wat ook erg leuk is met zo'n pluizenbol, is om hem in zwart/wit om te toveren.
    Zeker in een mooie tegenlichtsituatie zoals je tweede foto van de pluizenbol.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie collage! En ik vind het idee om ze mee te nemen en thuis losse parapluutjes te fotograferen erg leuk. Je ziet veel foto's van paardenbloemen, maar een bergje parapluutjes heb ik nog nooit gezien. Heel creatief en mooi gefotografeerd!
    Groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow supergaaf! Heb je echt al die foto's zelf gemaakt? :O XOXO

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen