Tutorial - Druppels op glas

12:32 Senna 3 Comments

 
This post isn't in English right now, I haven't anough time at this moment. Sorry. But you can enjoy my photos. ;)

Doordat ik al meerdere vragen heb gekregen over hoe ik mijn foto's maak, ben ik op het idee gekomen om een uitleg te geven zodat jullie het ook op mijn manier kunnen doen. Klik voor de uitleg op 'klik hier voor meer' onderaan de pagina.

Ik heb ook nog een nieuwtje voor jullie. Mijn blog staat in het Hoeoverleefik-tijdschrift! Met link en twee foto's van mijn blog. Ik heb nu al een record aantal page-views. Bedankt HOI!

Hier het HOI-logo in druppels





 

 

 
 
 
 


Wil jij ook zulke foto's maken net als ik? Volg de onderstaande stappen.

Benodigtheden:
- Fototoestel
- Statief
- 2 even hoge kistjes (een stapel boeken kan ook)
- een glasplaat
- (zonnebloem)olie
- felle lamp
- bakje (voor de olie)
- vork
- Glassex
- Doekje
- Ondergrond*

*Ik vind het leuk om met teksten te werken, maar je kan ook verschillende kleuren gebruiken of een leuke foto. Let op: de weerspiegeling in de druppels is op de kop!

Hier zie je de benodigtheden en de opstelling. De lamp moet nog worden verplaatst.

Opstelling:
- glasplaat op de kistjes
- fototoestel op statief
- lamp richten op muur achter de kistjes

stap 3
1. Maak de glasplaat schoon met glassex en een doekje. (zoals je de ramen lapt)
2. Doe een beetje olie in het bakje
3. Druppel met een vork de gewenste druppels olie op de glasplaat.
4. Leg je ondergrond onder de glasplaat
5. Zet de lamp aan
6. Stel scherp op de druppels
7. Maak je foto's!






Camara instellingen:   (Deze zijn gebasseerd op de laatste foto en hierbij krijg je geen ruis)
- ISO: 200
- Scherpte Diepte: ca. f.6
- Geen flits
- Manual scherpstellen (M)

Succes! En ik zou het leuk vinden om jou foto's te zien op je blog (als je die hebt).

Groetjes Senna

3 opmerkingen:

  1. Hoe kom je op het idee???
    Het is wel een ontzettend leuk & Gaaf resultaat!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik had een filmpje gezien op youtube waar dit gedaan werd (maar dan wel met wat meer technische snufjes)

      groetjes Senna

      Verwijderen