Wildlands Emmen - Simba & pinquins

02:56 Senna 7 Comments



Kijk, kleine Simba en zijn trotse moeder op de uitkijk vanaf de rots. 

Een bezoek aan een dierentuin geeft genoeg modellen om te fotograferen. Een paar weken terug was ik in Wildlands en ik nam natuurlijk mijn camera mee. 




Klik op de foto voor een scherpere weergave



Er zijn ook genoeg waterdieren in Wildlands. We zochten de zeeleeuwen. De onderstaande zeeleeuw zat rustig te zonnen op een rots. 


Andere zeeleeuwen waren druk heen en weer aan het zwemmen en sprongen regelmatig uit het water. Dit wilden we natuurlijk op de foto zetten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan, gezien je ze pas op het allerlaatste moment aan kon zien komen. Hieronder komt de zeeleeuw nog net niet boven. 


Ik merkte wel dat mijn nieuwe camera veeel sneller achter elkaar foto's kan maken, dus uiteindelijk lukte het om een springende zeeleeuw vast te leggen.


Ook leuk: met een bootje langs de olifanten varen.


Dit kleine olifantje liep vrolijk met zijn familie mee, totdat hij struikelde bij het oversteken van deze grote 'kloof'. Gelukkig kwam hij er snel weer bovenop.


De pinquins vond ik geweldig om te fotograferen. Ze waren heel goed te zien door het glas (dat gelukkig schoon was en weinig reflecties had) en ze doken heel actief voor de ramen langs.






En tot slot nog even deze leuke vis:


 Het was een zeer geslaagde dag!

Liefs,
Senna

7 opmerkingen:

  1. Mooie foto’s!! Vooral die ene waarop twee papegaaien iets uit een hand pikken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die papegaaien waren zo leuk, eerst zaten ze allemaal hoog in de bomen maar uiteindelijk kwamen super dichtbij en zat er zelfs eentje op mijn camera

      Verwijderen
  2. Een hele mooie serie heb je hier Senna.
    Vooral de onder water foto's spreken mij aan.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt deze dieren prachtig foto's van gemaakt. Mooie dierentuin heeft daar. Voor ons te ver. Zou best wel willen. Dieren beleeft daar meer ruimte. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is inderdaad een erg mooie dierentuin. Jammer dat het te ver weg is. Zelf was ik ook ruim drie uur onderweg en op de terugweg nog langer omdat er treinproblemen waren

      Verwijderen
  4. Je openingsfoto is geweldig. Senna.
    Die twee leeuwen bovenop de rots; had net zo goed in Afrika kunnen zijn. Maar ik begrijp dat het echt een bijzondere dierentuin moet zijn. Staat nog op mijn "verlanglijstje".

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen