Paddenstoelen spotten

10:34 Senna 3 Comments


Het zal je waarschijnlijk niet ontgaan zijn: het paddenstoelenseizoen is weer in volle gang. Online schoten de vliegenzwammen als paddenstoelen uit de grond. Tijd dat ik ook eens op zoek ging. 

Ik bezocht de Gorsselse Heide en, hoewel het eerst even zoeken was, stonden groot aantal vliegenzwammen en andere paddenstoelen. 


Senna, waar was je al die tijd?
Nu moet ik misschien even iets zeggen over het feit dat ik sinds eind vorig jaar niks meer op mijn blog geplaatst heb: ik was druk met afstuderen en het bloggen kwam er niet meer zo van. 
Nu heb ik mijn diploma binnen en toen ging het toch wel weer kriebelen om een artikel te plaatsen. Hopelijk ben ik het niet verleerd!

Herfstkleuren
Ik denk dat velen van jullie het met mij eens zullen zijn over dat de herfst toch wel een erg fotogeniek seizoen. Nu zitten we in een overgangsfase waar sommige bomen nog helemaal groen zijn, andere helemaal geel/oranje en sommige (mijn favoriet) hebben het allemaal. 




Oke nog wat meer paddenstoelen
Van alle gemaakte foto's hebben eigenlijk vooral de foto's met een heel laag standpunt de selectie gehaald. Door de camera zowat in het gras te leggen komt de hoed van de paddenstoel mooi los van de horizon en het zorgt ook voor een mooie diepte door elementen in de voorgrond.



 Het was een erg grouwe dag. Ik dacht dat dat voor saai licht zou zorgen, maar deze achtergrond zorgde voor prachtige bokeh.


(Ik was ook even vergeten dat staande foto's op mijn blog dus heel veel kwaliteit verliezen, dus klik vooral op de foto voor goede kwaliteit.)





Wellicht ga ik nog wat foto's van het afgelopen half jaar op mijn blog laten zien en ik ben van plan om nieuwe foto's en andere creaties te delen. Ik ben nu als freelancer begonnen en veel nieuwe dingen aan het uitproberen. Daarover binnenkort meer!

Heb jij al paddenstoelen gespot?

3 opmerkingen:

  1. Ha Senna,
    wat leuk om weer eens een bericht van je te zien.
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je diploma en ik wens je veel succes in je werk.
    En ja, het is een top-paddenstoelen-seizoen; leuk dat je met de vliegenzwam begint. Mijn favoriet hier is het beeld met die fijn lichtbolletjes erachter.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto van deze vliegenzwam Senna.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen