Jaaroverzicht 2017

02:13 Senna 4 Comments


Zie hierboven mijn Photoshop skills waarbij ik probeerde alle foto's samen te voegen, maar na vier stuks werd het toch wel erg druk. 

In 2017 deed ik mee aan de Batavierenrace, ik leerde surfen, werkte voor de tweede keer een weekje bij het Filmkamp, ging ik op studiereis naar Wenen, stopte ik met mijn bijbaantje, had ik grote (stressvolle) projecten voor school, maakte ik wandelingen met mijn familie en natuurlijk ging ik naar Engeland om daar te studeren!

Alles van voor Engeland voelt als héél lang geleden. Ik moest dan ook even mijn foto's terug kijken om te beseffen dat al het bovengenoemde toch echt in 2017 gebeurd is. Een lekker druk jaar dus, maar toch ook nog met genoeg tijd om na te denken over het leven en vraagtekens te zetten bij wat ik nu eigenlijk wil. Helaas ben ik daar nog steeds niet uit, dus we zullen moeten zien wat de toekomst brengt.

Afgelopen jaar heb ik best veel gefotografeerd, maar niet erg regelmatig en dus ook niet elke maand. Dus ik heb wat vrijheid genomen in de selectie van mijn foto's om toch op een totaal van 12 favorieten uit te komen. 

Bloggen is dood?

Dit jaar heb ik het regelmatig voorbij horen komen en mij valt het ook op. Veel van de bloggers die ik volg zijn gestopt (of overgestapt naar Instagram/Youtube etc) of posten minder vaak. Ik vind het erg jammer, want blogs lezen én schrijven vind ik heel erg leuk. Hoewel ik zelf ook minder blog, met slechts 25 artikelen dit jaar en ook ik volg tegenwoordig steeds meer YouTubers. 

De meest gelezen artikelen van 2017 zijn:




Gezien de animatie op nummer 1 staat, ben ik van plan om komend jaar artikelen te blijven schrijven over studiegerelateerde creaties! Goed idee? Hopelijk houd ik komend jaar ook nog tijd over om te fotograferen. 


Januari

Normaal zou ik niet snel een snavel afsnijden in een foto, maar bij deze pelikaan vond ik de compositie wel heel geslaagd. Ook een van mijn weinige foto's in zwart/wit. 


Februari 

Dit is een foto van de foto shoot die ik deed met mijn fotografievereniging. Ik vond het super tof om deze sporters vast te leggen in de net vernieuwde studio. Het effect van het meel (wat magnesium voor moet stellen, maar dat hadden we niet bij de hand) vond ik erg mooi. 


Maart

Een ongewone compositie en weinig scherptediepte, maar de kleuren vond ik hier erg mooi. 


April

Ik bezocht weer een dierentuin. En weer haalde een vogel dit jaaroverzicht. Meestal worden hekken en netten zo veel mogelijk vermeden op dierentuinfoto's. Hier een uitzondering waarbij het net een bijzondere achtergrond gaf. 


Mei

Hiervan herinner ik mij nog dat ik midden in de nacht mijn bed uit kroop om door het open raam foto's te maken terwijl het stormde. Een prachtig spektakel! 


Juni

In de trant van nieuwe dingen proberen: dit was de eerste keer dat ik heel bewust reflecties fotografeerde. Nu merk mooie reflecties mij vaker opvallen en ik ze ook af en toe fotografeer. 


Juli

Een macro foto, met bokeh in de achtergrond. Nu ben ik enorm fan van bokeh dus dit was duidelijk mijn favoriete foto van de maand. 


Augustus

Van augustus heb ik helemaal geen foto's, dus ik doe er twee van september. 

September

Twee foto's uit Nottingham, Engeland. Met de eerste was ik erg blij door het contrast in licht en donker. Bij de tweede vind ik de vogels om de toren een leuk beeld geven. 



Oktober

Dit is niet mijn beste foto ooit, niet helemaal scherp en best veel ruis, maar het moment vind ik erg mooi. 


November

Mijn bezoek aan het Peak District leverde heel veel mooie foto's op. De zonsondergang was prachtig!


December

Deze brug in Newcastle was een fijne locatie om foto's te maken.


Wat is jou favoriete foto van deze serie? En laat me weten wat jij leuk vind om te zien/lezen op mijn blog!

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben en wens jullie het beste voor 2018!
Liefs Senna

4 opmerkingen:

  1. Een leuk en gevarieerd overzicht Senna,mooi hoe je blijft experimenteren en zoeken naar nieuwe dingen.
    Het mooist vind ik de foto van de sporter en mijn andere favoriet is de foto van de wolken, mooie dreigende foto.
    Ook ik heb gemerkt dat er minder wordt geblogd, maar ik blijf het zelf zeker doen, ik vind het nog steeds leuk om te doen.
    Alle goeds gewenst voor het komende jaar Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Senna,
    Leuk en verrrassend overzicht, vooral omdat dit toch ander soort foto's zijn dan ik zelf maak, maar daarom niet minder leuk om te zien. De sporter springt eruit, die is super, maar ook het onweer, en de kleurenexplosie (oktober) vind ik leuk. De laatste spreekt mij ook aan, mooi lijnenspel en dieptewerking.

    Inderdaad, bloggen lijkt uit, ik doe het zelf nog steeds met plezier, maar veel minder dan in de topjaren in blogland, en ook de bezoekersaantallen en reacties lopen terug, maar ik blijf doorgaan en probeer ook andere bloggers in 2018 weer te volgen, want ik vind het nog steeds te leuk.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Senna,

    Een mooi overzicht van jouw 2017. Ook ik vind de sporter het mooist, gevolgd door het onweer.

    Net als anderen ben ook ik minder gaan bloggen, maar dat had meer te maken met persoonlijke omstandigheden dan met het niet meer leuk vinden. Uiteindelijk moet je doen wat je zelf leuk vind en niet wat anderen doen. Dus al was je de laatste blogger, gewoon doorgaan als je er plezier aan beleefd!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Senna,
    je hebt een bijzonder jaar achter de rug. Leuk dat je toch zo'n mooie, gevarieerde fotoserie kan laten zien. Mijn voorkeur gaat uit naar je foto van oktober. Misschien technisch gezien niet de beste, maar de emotie op het gezicht van de man spreekt me erg aan.
    Voor 2018 wens ik je alle goeds, veel succes met je studie en volop fotoplezier.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen