Koningsdag

07:44 Senna 6 Comments

Koningsdag 2014 Apeldoorn

Afgelopen zaterdag was het Koninginnedag Koningsdag. Gezien de koning dit jaar op een zondag jarig was, werd zijn verjaardag op 26 April gevierd. Samen met vriendinnen ben ik naar Apeldoorn geweest om daar te genieten van het mooie weer, de leuke kraampjes en winkels, de gezellige muziek en het lekkere eten.

Mijn camera nam ik mee. Nu ben ik helemaal niet iemand die gemakkelijk vreemden op de foto zet en met mijn spiegelreflex camera voelde ik me nogal ongemakkelijk. Toch heb ik wel een aantal sfeerfoto's gemaakt en mijn vriendinnen op de foto gezet.


Veel mensen waren in gekleed in het knaloranje. Wat een contrast met de blauwe spulletjes die hier werder verkocht.


Ook wij gaan in oranje er rood-wit-blauw!


Op naar de kermis! Helaas zijn we net iets te oud voor de draaimolen, dus dan maar in een super-enge en leuke achtbaan. De suikerspinnen hebben we trouwens kunnen weerstaan (waarschijnlijk doordat we net allemaal een lekker taartje ophadden).







Na een flinke zoektocht naar het park, lekker genieten van de zon en de schattige eendjes. Er werd muziek gespeeld en er ook hier stonden allemaal kraampjes.


Nostalgie: bloemetjes ketting maken :)


Super schattige kleine eendjes. Er waren twee families met in totaal ongeveer 14 van deze schattig donsbolletjes! Dan kan je dag toch niet meer stuk?



De europeeskampioen ballenmodelleren (huh, bestaat dat? ja!) stond er ook en maakte de geweldigste figuren! En weer dat oranje-blauw contrast. (Wist je trouwens dat blauw en oranje tegenover elkaar in de kleurencirkel staan, wat betekend dat deze twee kleur complementair zijn? Wat overigens gewoon betekend dat ze een groot contrast vormen)


Het was een erg gezellige dag en extra leuk was dat het ook mijn verjaardag was. Ik kreeg naast lekkere taartjes van mijn lieve vriendinnen ook een prachtig reisstatief van mijn ouders (hier vertel ik nog eens meer over) en superzachte sokken en mooie modelleerballonen van mijn zus (zie hieronder het resultaat, nog even oefenen en ik ben kan meedoen aan de kampioenschappen). Het was natuurlijk ontzettend leuk dat half Nederland de vlag voor mij had uitgehanden en dat er overal slingers hingen ;-)



Bedankt voor alle reacties op mijn vorige bericht!
Groetjes Senna

6 opmerkingen:

  1. Hoi Senna,
    Leuk verslag van een vrolijke dag.
    En jij ook gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk als heel Nederland dat met je mee viert.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd! ^^
    Leuke foto's heb je gemaakt, ziet er heel gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Senna.

    Gefeliciteerd nog met je verjaardag.
    Je hebt er een leuke dag van gemaakt en veel leuke foto's gemaakt.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, Senna, die impressie van Koningsdag. Elke keer als ik een nieuwe serie straatfotografie ga maken, voel ik me in het begin ook weer even ongemakkelijk. Maar als je eenmaal bezig bent vergeet je dat gewoon. Gewoon doorgaan, hoor. Je hebt hele goede foto's gemaakt. Als je "onderwerp" je ziet fotograferen is dat toch niet erg? Gewoon vriendelijk lachen, de camera even wegdraaien en later nog eens proberen. Je merkt snel genoeg of mensen het echt vervelend vinden. Dan stop je natuurlijk. Foto 8 vind ik erg mooi. Die ziet er zelfs een beetje onwerkelijk/sprookjesachtig uit. Goed gedaan. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's en wat een ontzettend leuk model :D (ESTHER :):):))

    Xxxx Anne

    BeantwoordenVerwijderen