Het is herfst

04:30 Senna 9 Comments




Herfst
Het is weer herfst en dat betekend: paddenstoelentijd! De herfst is zeker niet mijn favoriete seizoen. Het wordt weer kouder en langer donker (vroeg opstaan wordt nu echt een ramp). Ook zitten er straks weer over spinnen en rijden de treinen waarschijnlijk vaker niet dan wel (wat vrij lastig wordt gezien ik elke dag met de trein naar school moet). 

Voordelen
Toch heeft de herfst ook voordelen! Er valt namelijk van alles te fotograferen. Je hoeft minder vroeg op te staan voor een zonsopgang of het 'gouden uurtje' en de bossen krijgen mooie kleuren. En natuurlijk komen er weer paddenstoelen. 
Het is de laatste dagen erg mooi weer. Gisteren ging ik, samen met mijn vader, op zoek naam paddenstoelen in het bos. Ik heb al heel veel paddenstoelenfoto's voorbij zien komen, dus ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn om ze te vinden. We zijn naar een plek gegaan waar ooit heel veel paddenstoelen stonden (en ik ooit deze foto maakte). 

Helaas waren er veel minder paddenstoelen dan we hadden gedacht. We kwamen er wel een paar tegen waar ik dan toch nog foto's van heb gemaakt. 


Twee keer dezelfde paddenstoel, net een ander standpunt. 




Dan maar wat andere dingen fotograferen. Op een andere plek trouwens. 



Het lage avondlicht zorgde bij deze besjes voor een hele mooie bokeh in de achtergrond.



De lucht was stralend blauw met veel vliegtuigstrepen en bijzondere wolkjes.






En tot slot nog wat foto's met tegenlicht, gewoon omdat het zulk sfeervol licht is.




 Wat vinden jullie de voor- en nadelen van de herfst?
Groetjes Senna




9 opmerkingen:

  1. Supermooie foto's! Ik ga helemaal mee in je mening, ik ben geen fan van de herfst, maar je kan er wel hele leuke plaatjes in schieten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Vooral die paddestoelen zijn echt tof, super herfstig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Senna.

    Mooi zijn je foto's van de luchten en besjes en de paddenstoelen.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Senna,
    Mooie serie hoor. Lekker die bessen met bokeh! en je luchten met strepen en de wolkenspoken zijn heel mooi (foto 10 ;-) Van de foto's 2 en 3 vind ik de 3e mooier. Je tegenlichtfoto's vind ik ook heel sfeervol.
    En ik ben ook al geen herfstmens!!! Met een paraplu voor me uit door de achtertuin, anders zitten de kruisspinnen in mijn haar. brr.......! Maar een paar foto's met bv zonneharpen wil ok ook altijd wel maken.
    Fijne zondag,
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Senna,
    Heerlijke serie. Grappig hoe een kleine verandering van standpunt zulke verschillende foto's oplevert. Je tegenlichtfoto's hebben veel sfeer. Vind ik toch altijd het mooiste licht.
    Zeker weten dat er niet veel paddenstoelen staan? Ze vallen soms helemaal niet op omdat ze de kleur van het bos hebben. Het bos waar ik nu heen ga staat werkelijk bomvol. Je gaat er op staan als je een stap van het pad af doet. Hoe het elders heb ik nog niet bekeken.
    Herfst is wel een van mijn favoriete seizoenen, samen met de lente. De voordelen: mooi licht, nevel en mist, paddenstoelen en al die kleuren! Gewoon een heel sfeervol seizoen. En daarna de winter... dat is pas erg! ;)
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anita! Ik heb goed gezocht, maar er stond echt maar weinig. volgende keer een ander plekje bezoeken. En mist in combinatie met opgaande zon ook erg mooi, daar wil ik graag nog eens foto´s van maken!
      Groetjes Senna

      Verwijderen
  6. Wauwie, super mooie foto's! En het spinnen dilemma ken ik, ik durf niet echt om me heen te kijken want ik gok dat ik dan tot de conclusie kom dat er meer spinnen zijn dan dat ik eigenlijk zou willen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Senna,
    de herfst mag dan niet je favoriete jaargetijde zijn maar je laat wel hele mooie foto's zien van dit jaargetijde. Het spinnendrama ken ik als geen ander maar ik heb wel tijgerspinnen op de foto gezet (vanaf veilige afstand). De kruisspinnen van deze tijd zijn een regelrechte gruwel ieuwwww.......
    Je paddenstoelen zijn heel sfeervol net als de vruchten maar ook je mooie luchten.
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou wel van de herfst en zijn kleurenpracht. Leuk hoe je met twee foto's laat zien hoe verschillend het kan zijn door een ander (lager) standpunt in te nemen. De besjes met het tegenlicht vind ik ook een heel geslaagde foto. Voordeel van dit seizoen is ook dat zelfs midden op de dag het licht mooi is, niet meer zo hard.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen