TIP: Fotografiekennis van internet

06:47 Senna 1 Comments


Zelf heb ik bijna al mijn kennis over fotografie van internet. Ook uit tijschriften leer ik veel, maar internet is voor mij een eindeloze bron aan informatie. Wel moet je die juiste informatie zien te vinden. Daarom deel ik met jullie een leuke site over fotografie.

Op www.digitalefotografietips.nl staan heel veel artikelen om je (spiegelreflex)camera te leren kennen en betere foto's te maken en te bewerken. De artikelen worden geschreven door Kenneth Verburg, een, zoals hij zelf zegt, enthousiaste amateurfotograaf.

Zelf heb ik erg veel geleerd van deze site. Basisbegrippen als Diafragma, Sluitertijd en ISO staan duidelijk uitgelegd en nog veel meer om je camera te leren kennen. Ook staan er erg veel artikelen voor het werken met lightroom en andere bewerkingsprogramma's.
Zeker eens de moeite waard om een kijkje te nemen als je meer wilt weten over fotografie. Bij elk artikel kun je vragen stellen die Kennet Verburg vaak zelf beantwoord.

Voorbeelden van artikelen:

De beste sluitertijd kiezen voor een foto

 













Verbeter je foto’s in nabewerking














Aandachtspunten bij aankoop nieuwe camera
Camera in water gevallen, wat te doen



Wat vinden jullie van de site? En hebben jullie nog tips voor andere leerzame fotografiesites?

Bedankt voor de reacties op mijn vorige bericht!
Groetjes Senna

1 opmerking: