Van paprika naar paprikaatje

01:59 Senna 0 Comments


Sinds ik op de basisschool, drie jaar lang, een eigen tuintje heb gehad op de kaardebol vind ik het helemaal leuk om te tuinieren. Echter is onze tuin veel te klein en is er te weinig zon om er echt iets te kunnen verbouwen, toch heb ik in de afgelopen jaren al wat worteltjes, kleine tomaatjes, radijsjes en verschillende soorten fruit uit de tuin kunnen halen.

Nu wilde ik eens iets anders proberen. En dus ging ik niet naar de winkel en kocht ik geen zaadjes. Wat ik wèl deed was een paprika uit de koelkast pakken en er de zaadjes/pitjes uithalen. Daar stopte ik er een aantal van in een potje met aarde en gaf ze regelmatig water. Na een tijdje kwamen er kleine plantjes tevoorschijn. Wat het resultaat is geworden zie je onderaan dit bericht!



Hier zie je de zaadjes nog een de paprika zitten

 
Telkens als de plantjes wat gegroeid waren maakte ik een foto. Hieronder zie je hoe ze groeiden!

Na een week begonnen er kleine plantjes tevoorschijn te komen.

Een week later



 
Alle plantjes in een eigen potje
 

 


De plantjes groeien niet meer zo hard


Behalve één



Daar komt een bloemetje!
Daar is í dan! Een lief klein paprikaatje!
Van de 6 plantjes is er uiteindelijk maar één groot geworden en ook maar één bloemetje is een paprikaatje geworden. Toch vond ik het leuk dat er echt een paprikaatje aan kwam! Hij werd nog wel wat groter terwijl we op vakantie waren en toen we terug kwamen viel i van de plant. Ik hoopte dat hij nog rood zou worden, maar hij werd voornamelijk beurs. Ach, ik hou tocht niet van paprika.

Bedankt voor alle reactie op mijn vorige bericht!
Groetjes senna

0 reactie(s):